Oficines al costat del Trinquet. Ronda Quémalo s/n Faura (València)
-Apertura l'últim divendres de mes a les 20 hores

24 de febrer del 2013

Barrancs de Pinello i de les Llomes a Ares del Maestrat

Dia gelat a Ares del Maestrat, la gent ha tingut por al fred i tant sols hem acudit sis membres del centre a aquesta bonica ruta. Tot el matí ha estat intermitentment caiguent aiguaneu i fent vent, el sol feia que la sensació tèrmica no fora tant baixa, ja ens tocava fer una ruteta hivernal.

Guaitant al barranc de les Llomes
Faixa de dalt

_______________________________Ruta________________________________
Rambleta de la Vall- Barranc de Pinello- Mas de Nollé- Barranc de les Llomes-Barranc de Pinello- Mas de Vilaroche- Rambleta de la Vall
-Recorregut: Circular.
-Distància: 10,770 km.
-Desnivell Positiu:  500m.
-Altura màxima:  1114 m.      -Altura mínima:  846 m.
-Temps Total: 3h. 47min        -Temps en moviment:  2h. 52min.
-Dificultat: Alta pel transit per la faixa.
-Ruta no apta per a qui patisca de vertigen d'altura.
-Cal tindre certa experiència en muntanya, passos exposats i aeris.

Per a fer aquesta ruta hem agafant com a base l'itinerari descrit per Esteban Cuellar al seu llibre Caminando por la Comunidad Valencia 6, El Alto Maestrazgo.
Encara que hem fet alguns trams distints.

________________________________Descripció_______________________________
Com arribar:
Carretera CV-15 direcció a Ares del Maestrat. Un poc abans del km. 47, després de passar la Montalbana, en la corba que ve a continuació, entre dos plaques de senyalització, agafem l'antiga carretera.
Trobem un primer desviament, seguim pel camí de la dreta passant per la vora d'una casa.
Arribem a la rambla i sense travessar-la, seguim a la dreta per als pocs metres deixar el vehicles en una esplanda -2,2 km des de la CV-.

-Eixim pel camí de l'esquerra que al moment creuar la rambla fins arribar a una bifurcació, hi ha l'esquerra una torreta elèctrica, seguim pel ramal de la dreta.
-El camí ens porta al llit del barranc de Pinello, per on transita, desestimem els desviaments que ens anem trobant.
-El camí deixa el barranc per l'esquerra, un poc més endavant passem per una explotació ramadera.
-Travessem una portella de l'explotació i seguim el camí en ascens, al poc, en una corba a esquerres el deixem i agafem la pista que naix a la dreta entre murets de pedra, passem per la vora d'una bassa i continuem pel bosc de carrasques fins arribar a un abreujador.
-Seguim a l'esquerra per senda cap amunt, seguint els mollons, entre llaçades en du a la part alta de la muntanya.
-Quan el bosc de carrasques s'obri al cel, seguim cap a la dreta per un túnel de carrasques, cal prestar atenció per que en algun moment perdem la senda.
-La senda ens apropa al barranc de les Llomes que el tenim a la dreta. Estem a la seua part alta, a l'altre costat les faixes per on tornarem.
-La senda entra a un assagador que ens porta al  Más de Nollé.
-Seguim a la dreta per la vora del ribàs i per baix del cablejat elèctric.
-Al final del ribàs anem a l'esquerra passant a l'altre costat. Ací s'inicia una senda que després de passar per una porta ens du en descens al fons del barranc.
-Seguim a l'esquerra el llit del barranc i als pocs metres, el deixem per una senda a la dreta.
-Bifurcació de la senda, anem a la dreta cap a la torreta elèctrica, la passem i seguim per un senderol no molt evident.
-Anem buscant els millors passos fins que ens trobem en un majestuós roure.
-A partir d'ací tenim dues opcions:
1.- Buscar les parets i seguir tota la faixa de dalt, molt espectacular i amb passos més exposats. Al fina arribem a un grup de carrasques, on deurem seguir per baix de les mateixes desembocant a una canal.
2.- Continuar mes o menys a l'altura del roure per buscar la faixa intermèdia menys exposada.
-Les dos faixes arriben a la canal – hi ha una canonada de conducció d'aigua-.
-Remuntem la canal eixint cap a la dreta, -a l'esquena ens queda el barranc de Llomes i a la dreta el de Pinello-.
-Passem a l'altre costat del ribàs i anem cap al cingles que tenim enfront, direcció a un abreujador que està en la terrassa herbosa.
-Travessem el barranc de Pinello i arribem a l'abreujador, seguim a la dreta per la senda que va per tota la terrassa, portem a l'esquerra el cingles i a la dreta el barranc.
-Més endavant a l'esquerra ens trobem a la vora de la senda un monumental teix i després un bassiot, que rodegem per agafar la senda que ix per darrere cap amunt fins un ribàs.
-Passem per l'apertura del mur a l'altre costat, magnifiques vistes del Penyagolosa, Benassal, Ares. Dins dels terrenys que delimiten els ribassos veiem prou construccions de pedra en sec.
-Continuem cap a la dreta pegats al ribàs sempre direcció Ares.
-El ribàs s'acaba i desemboquem a un assagador que ens baixa al camí que passa per la vora del Mas de Vilaroche-
-En la corba següent després de passar el mas, deixem el camí per una senda que ix a la dreta.
-Travessem un ribàs e immediatament trenquem a l'esquerra per seguir per la vora d'un altre ribàs, sense senda definida busquen el camí que tenim un poc més avall.
-Seguim en descens, passem una corba molt tancada que fa el camí, desestimant un ramal que naix a l'esquerra -al fons veiem torres d'alta tensió-.
-Uns quants metres després de la corba abandonem el camí, seguim a l'esquerra per un assagador que naix entre el ribàs i el camí -no travessar a l'altra banda del ribàs- i que poc a poc es va fent més ample.
-L'assagador desemboca novament al camí i sols ens queda seguir-lo a l'esquerra fins on hem deixat el cotxes.

Participants del CEVS: Mª Carmen, Tere N., Tere P., Javier, Felix i Antonino.